Dear my future husband you are nothing for me but you are everything for me ♥

Saturday, 2 June 2012

Ketika aku sendiri menjalani hari-hari sepi
tanpa hadirmu sungguh aku tak mampu
tanpa senyuman mu
hari-hari ku ini

Adakah aku sudah tidak berarti bagimu?
ingin saja aku lontarkan rasa itu
ke dalam lautan agar ia terkubu buat selamanya
biarkan rasa itu menghianati aku lagi

Tetapi
hatiku sering menyatakan
cinta kau untukkku semakin luntur hari demi hari
namun aku biarkn saja kata-kata itu belegar-belegar di benakku

Sayang
fahamilah perasaanku ini
sungguh aku menyanyangimu dan mencintaimu
hingga nadiku terhenti

Janganlah kau dustai cinta ini
sesungguhnya cinta ini sentiasa mewarnai hariku
dan mengharungi detik indah bersamaku
janganlah kau lenyapkan semua itu sayang


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

hatiku jatuh
dan terus menjarakkan diri dari jasadku

ku izinkan dirimu
mencuri hatiku
membelai hatiku
menyimpan hatiku di dalam hatimu
ruang hatimu yg dalam
tanpa ada sesiapa yang tahu
cinta mulai berputik di antara kita
abadi selamanya hatiku bersamamu ♥

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

rindu yang semakin mendalam membuat hatiku semakin dekat denganmu...seakan-akan enggan berpisah.. kerana rindu ini tidak dapat ku bendung..semakin aku bersabar semakin aku terlanjur merinduimu..seperti titisan hujan ..yang semakin ku tadah dengan tapak tanganku ..dengan penuh kasih sayang...tetapi semakin banyak yang tercicir dari tangan...sesungguhnya rinduku padamu tidak dapat ku bendung sayang...

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

semakin jauh kau melangkah
rindu ini semakin bertambah
mulai menapak didada
ingin saja ku campakkan ke dalam lautan
agar ia mengalir bersama airmataku yang jatuh berderai
tanpa sedar ia gugur ke bumi

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

hati terus berombak deras
tika aku hilang bayangmu
empangan air mataku tidakku tahan
ia terus pecah
dan mengalir membasahi pipi
tanpa henti
kerna hidupku sudah tidak berarti tanpamu

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

awak......
saya marah awak bukan sebab bencikan awak
tapi......
saya risau awak sakit
dan awak tinggalkn saya
mesti saya rasa bersalah sebab tak jaga awak

awak...... saya sentiasa mendoakan kesejahteraan awak
walaupun saya tau awak belum tentu awak ingat saya
tapi saya tak kesah
janji awak ada di sisi saya dan bahagia disamping saya

saya selalu kecewa bila awak tak balas mesej saya
sebab saya rasa awak telah pergi jauh dari hidup saya
walaupun sekejap
air mata mengalir tanpa kata

awak.....
kalau awak tak sayang saya seperti saya sayang awak
saya tak kesah
kerana awaklah pelangi yang sentiasa mewarnai hari-hari saya

meski saya takkan menemui pengganti awak
kerana awak dah terbuku dalam kenangan lalu
awak terlalu istimewa untuk ditandingi
sebab saya sayang awak

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

walaupun disakiti dan di khianati ..
aku tetap memberi maaf ..
peluang kedua masih terbuka untukmu ..
namun jika kau mengulangi khilafmu..
mungkin aku takkan memaafkanmu ..
kerana aku manusia biasa yang memiliki hati ♥

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

cinta...
tanpanya hidup ini suram..
tanpa ada burung berkicauan..
tanpa gelak tawa,gurau senda..

ada titis air mata yang mengalir ..
mengenang cinta lalu..
yang mungkin akan terukir di hari-hari..
yang terkadang mengusik hati ini..

hadirnya cinta..
melakar bahagia sambil menggenggam erat tanganku untuk terus disampingmu..
membuat aku tersenyum indah...
dapat bersamamu selamanya...
sayap cinta kita kini berterbangan indah
menuju langit bahagia..


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

awak..
mungkin saya benci awak..
tapi ..
awak tahu tak
jauh di sudut hati saya ingin awak kembali
saya rindu awak sangat..
walaupun awak tipu saya..
saya tak peduli ..
saya tetap mencintai awak...
saya kenal awak walau awak tak mengaku awak itu awak...
saya sedih tau awak..
sampai hati awak buat macam ni dekat saya...
hati saya sakit ..
sakit sangat..
saya tahu saya tak sempurna..
tapi kenapa awak tak izinkan saya untuk sempurnakan hari-hari awak?
apa salah saya?
besar sangat ke salah saya?
sampai saya perlu rasa sakit macam ni?
awak...
awak tak kesian ke kat saya?
saya rindu awak sangat2
kadang2 saya rase xnk hidup
sebab awak tak ade bersame saye..
awak..
saya mintak maaf saya tak dapat tahan tangisan ni sampai behenti
saya mintak maaf kerana terus berharap awak hadir dalam hidup saya
saya mintak maaf kerana saya takkan behenti merindui dan menyanyangi awak
saya mintak maaf awak saya sedar saya tak layak untuk awak



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

: Awak ...
mungkin bagi awak saya tak sempurna
tapi bagi saya awak begitu sempurna
kerana..
awak telah sempurnakan hari-hari saya dengan indah
saya bahagia...
walaupun kita tak seromantik orang lain
cukuplah hanya ada awak dan saya
yang sanggup mengukir langit cinta ini

tapi... sekarang?
siapa akan membantu saya?
sekarang,awak telah meninggalakan saya
kenapa awak tak membawa saya pergi bersama awak?
saya sedih..
sekarang, saya sunyi
tiada lagi langit indah di hari-hari saya
hanya warna suram,kelam dan jauh dari xahaya cinta kita semai dulu

awak...
awak saya doakan awak bahagia disana..
maafkan saya..
saya tak mampu hidup tanpa awak..
maafkan saya..
saya tak mampu cari pengganti awak..
maafkan saya..
kerana saya masih berharap awak kembal


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Biarpun aku terus menanti dirimu
di setiap sang suria menyapa pagiku
hingga sang bulan menemani malamku
aku tidak akan jemu menanti hadirmu ♥ ♥
sesungguhnya tiada lain
hal terindah dalam hidupku
hanya kamu =)


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Aku sendirian di halaman rumahku.Fikiranku pula tidak pernah melayarkan fantasinya.Aku terbuai dengan kicauan burung menyanyi merdu dan hebusan angin yg mendamaikan hatiku.Aku menanti si dia yang tidak menampakkan diri .Tiba-tiba aku tersedar ke alam yang nyata, kelihatan susuk tubuh yang amat ku kenali iaitu Hariz Daniel,aku terpana melihat baris senyumannya hingga aku kembali ke alam fantasi.Aku tidak sedar pada masa yang sama Niel sedang menatap wajahku kerana aku begitu asyik menatap wajah.Aku rindu akan wajah itu.

"Arisha Sofia..ape yang di menungkan tu? sampai saya yang besar ni dekat depan awak pon awak tak nampak ye?" dia menyapaku dengan manja.Alahai..hensemnye dia,ni yang buat aku lagi lemah ni.Aku hanya berbicara dalam hati.'' Hehe! Assalamualaikum NIel.Sorry la Aris tak perasan tadi.Terkesima tengok arjuna tiba-tiba muncul dekat depan Aris ni"aku melemparkan senyuman lebar."Niel pun nampak bidadari tadi,Niel rindu pada bidadari tu..Aris ade nampak tak bidadari dekat sini tadi?''.Redup matanya menatap aku sambil tersenyum.

"Niel! tengok sana tu!! Aunt panggil...".Aku bingkas bangun dan berlari menuju ke arah sawah yang terbentang luas.Niel mengalih pandangannya ke arah rumah namun tiada sesiapa disitu,lalu dia menghalakan pandangannya kepadaku.Kelihatan aku sedang berlari anak sambil melambai kearahnya."Aris!!!!!! tengok de..pan......."."Argghhh tolong Arish!!tolong Arish,Niel!!!!!!''.Aku terjerit kuat apabila aku terjatuh ke dalam sawah.Niel pula ketawa berdekah-dekah menuju kearahku.Setibanya Niel di tepi sawah dia mengulurkan tangannya untuk membantu ku ,namun otakku sendang berfikir untuk mengenakan Niel yang telah mentertawakan aku,lalu aku rentap tangannya membuat dia turut sama jatuh ke dalam sawah."Arish!! apa balas dendam ya? nah ambil ni" Niel melumur lumpur di wajahku.Aku pon turut membalas tindakannya.Akhirnya kami berdua mandi lumpur pada hari itu.

Terkadang pabila aku mengingati saat aku bersamanya membuat aku tersenyum sendiri,sayangnya dia telah terbunuh dalam perjalanan pulang ke rumah halamannya pada 3 tahun yang lepas.Ingin saja aku lupakan kisah hitam yang menghantui diriku ini namun aku tak mampu.

kini..

Hanya gerimis hujan menemani hari-hariku.Titis demi titis menusuk ke jiwaku.Begitu sakit aku rasakan.Masih adakah ruang untukku bersamamu?Atau hanya bayangan yang merelakan itu terjadi.Pernahkah kau mengetahui hatiku sering memanggilmu untuk sentiasa dekat disampingku?.

Terkadang aku menyesal membiarkan kau berlalu meninggalkan ku sendiri.Aku sepi.Sepi tanpa gurauanmu yang sentiasa bermain di fikiranku namun sayangnya kini hanya fantasi.Sungguh aku tak sanggup menahan tangisku dari terus gugur kerana aku sangat merinduimu.Entah sampai kapan aku harus begini.



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

saya suka awak pandai melukis dan mewarna
kerana saya berharap awak sentiasa bersabar dan
teruskan usaha awak untuk mewarnai hidup saya

tapi

saya tidak berharap awak menjadi chef
cukuplah sekadar awak rasa apa yang saya rasa

saya tidak berharap awak menjadi seorang doktor
cukuplah sekadar awak menemani saya saat saya kesepian
dengan gurau senda awak

saya tidak berharap awak menjadi seorang akauntan
yang perlu menghitung cinta saya pada awak
cukuplah sekadar awak tahu saya cintakan awak



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Wednesday, 4 April 2012

sayang..
ingin saja aku lafazkan kalimah cintaku untukmu
sayangnya,aku hanya mampu coretkan didalam lukisan yang indah
tanpa aku luahkannya kepadamu
kerna lidahku kelu
tatkala bersua muka bersamamu
melihat senyuman mekar di bibirmu
membuat aku terpaku

jika aku lafazkan cintaku
di bait-bait puisi cintaku untukmu
mungkin kau akan mengerti
aku amat menyanyangimu
tapi..
aku tak mampu menyatakan padamu
cukuplah sekadar menghiasi cinta kita
dengaan puisi yang indah
selamanya mewarnai hari kita bersama...



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Saturday, 31 March 2012

aku ingin hadirmu memeluk eratku
dalam dakapan hangat cintamu
terbang bersamamu
meleparkan sayap cinta bersamamu seluas-luasnya
memenuhi langit biru
yang indah di hiasi cinta kita ♥

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

aku tak keharuan
keresahan...
kesepian...
tanpa ada bahagia mekar mewangi hari-hariku
hari ku kosong..
kosong tanpa ada gelak tawa yang mewarnai raut wajahku
hanya ada tangisan....


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

kisah silam jauh menjarakkan diri dari aku
namun hatiku masih terkubur bersama kisah lalu
biarpun aku mahu melupakan
tetapi
ia menerjah hatiku
menusuk jantungku
membuat aku pilu,terluka karna merinduimu
terkadang aku tak kuat menahan pedih di dada
aku menitiskan air mata
membanjiri hariku
dengan selebat-lebatnya



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Thursday, 29 March 2012

Sayang
seandainya aku lautan yang luas
akan ku isi lautan ini dengan cintaku
untukmu
hinggalah kau tak dapat menghitung
menghitung ombak cintaku
yang melanda hatimu

Sayang
seandainya aku sang suria
akan ku terangi hatimu
dengan cahaya cintaku
yang membara memanah hatimu

Sayang
seandainya aku burung yang beterbangan
ingin saja ku lemparkan sayap cintaku untukmu
hanya untukmu
tika kau berduka
akan ku nyanyikan lagu untukmu
seperti burung yang berkicauan
untuk menghiburkan hatimu
dan melihat senyuman yang mekar indah di bibirmu


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Wednesday, 28 March 2012

sayang...
seandainya aku pelangi
aku akan selalu warnai hari-harimu
biar sentiasa terhias indah
untuk menjadi penyejuk hatimu

sayang..
seandainya aku bintang
aku akan selalu menghiasi malammu
agar dirimu selalu memandangku
tanpa jemu
hingga kau melelapkan matamu

sayang..
seandainya aku titisan hujan
aku akan selalu membasuh lukamu
kerna aku tidak sanggup kau terluka

sayang..
tanpamu
meski
hari ini lenyap tanpa hadirmu
gelap tanpa cahaya cintamu
seolah hariku kosong tanpa pernah diisi rasa cinta

sayang...
ingin selalu ku genggam tanganmu tanpa lepas
merangkul tubuhmu ke dalam dakapanku dengan erat
dan tanpa jemu mengucapkan kata cintaku padamu

sayang...
sungguh aku tidak dapat melupakanmu
sungguh aku cintakanmu
jangan pernah kau dustai aku
kerana cinta ini tulus buatmu sayang
tanpa kehadiran dendam dihatiku ♥


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

aku sepi...
sepi tanpa melodi cintamu
yang selalu menemaniku dengan irama yang indah
terkadang aku mengukir senyuman saat bersamamu
biarpun pahit..
untuk aku melupakanmu
tetap aku langkahkan kakiku
meninggalkan kisah bersamamu
tetapi..
hatiku tetap kau miliiki
kerna aku ingin dirimu selalu memiliki hatiku
dan menjaga hatiku
seluruh hidupku
tanpa ada yang lain mencuri hatiku...


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Friday, 23 March 2012

bila ku tatap indah wajahmu
aku terpana melihat senyumanmu yang indah
menguntum di bibirmu dengan mekar
hingga hatiku termimpi-mimpikan mu
tatkala sang suria menyapa aku

sesungguhnya kau nyawaku
tanpamu aku mati
hati ku gelap
tanpa ada cahaya cinta yang meneranginya

hidup aku sepi
tanpa gelak tawamu
suaramu yang selalu menemani aku
ketika aku mengugurkan air mata

kini kau tiada
apakah yg harus aku lakukan?
hidup ini seakan lenyap
tanpa wujudnya cinta disisiku lagi
kerana aku keseorangan
sepi
tanpa kasih suci mu sayang


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Wednesday, 21 March 2012

Jika aku bisikkan I love u

Pasti engkau ragui aku

Jika aku bisikan i miss u

Adakah engkaukan merinduiku juga?



Tetapi..

Ungkapan aku itu ikhlas dari hati ku

Bagiku begitu bermakna

kerana..



Jika tanpa kamu

Aku tak bisa mengungkapkan

Aku sayang kamu

kerana hadirnya kamu membuat aku sayang padamu



Begitu jualah dikala aku merindu

Jika dirimu tidak menghilang dari ruangan mataku

Tidak mungkin aku mengungkapkan

Aku rindu kamu



Hanya kamu yang sering aku ungkapkan

Jika kamu menghilangkan diri

Bagaimana aku harus hidup tanpa kamu

Kerana "kamu" adalah simbol di dalam hidupku



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Tuesday, 13 March 2012

Kepulangan Cinta

Aku terpaku ketika kau muncul di hadapanku,aku seakan-akan bermimpi kerana aku selalu menantimu dari fajar menjelma.Kau menyapa aku,Aku menjadi kaku lidahku kelu tanpa bicara dan aku tersedar bahwa ini semua realiti kau kembali kepangkuan ku.

Aku terpesona dengan senyumanmu ,riak wajahmu yang mendamaikan hatiku seperti aku tidak mahu berhenti menatap wajahmu.Mungkin kerana aku rindu padamu.Setelah kau menghilang kini baru kau menampakkan wajah.

Sayang,
Sungguh aku berasa sebak.Kau menyembunyikan kesakitanmu dengan senyuman manis padahal dirimu cukup menderita menahan kesakitan.Kau enggan meluahkannya kepadaku kerana kau tak sanggup aku membimbangi dirimu dan kau tidak mahu aku turut merasai kesakitanmu.

Sayang,
Maafkan aku kerna aku meragui dirimu,mungkin khilafku tidak mempercayaimu sedangkan kau selalu memikirkanku dalam sedar ataupun mimpi.
Maafkan aku selama ini aku membencimu kerana aku beranggap kau bersama yang lain dan medustai aku

Sayang,
Aku berharap kau takkan meninggalkan aku lagi
Sungguh aku tak sanggup kehilanganmu walau sesaat air mataku akan menitis
kerana begitu perit untukku jalani sisa-sisa hidup sepi tanpa kehadiranmu

Sayang,
Peluk eratlah aku dalam rangkulanmu
biarkan kita bersama
hingga akhir hayat kita

Tetapi sayangnya semua kata-kata itu bermain di pikiran sahaja tanpa aku luahkan.Hanya senyuman yang aku cuba untuk mekarkan seperti bunga-bunga cintaku yang berputik untuk menyemai cinta bersamamu, ku harap kau mengerti perasaanku sayang ke

♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Monday, 12 March 2012

Cinta
Tidak pernah hapus
Meski masa terus berlalu
Cinta selalu menemani disisi

Rindu
Tak pernah jemu bertapak didada
Meski kau jauh
Rindu selalu hadir menyapa hatiku

Bibir
Tersenyum mekar pabila melihatmu
Pabila kau pergi
Bibir tidak behenti menyatakan cinta dan rindu

Sayang
Sentiasaku ku tanamkan cinta ini untukmu
Biarpun kau meninggalkan aku
Cinta ini pasti bersulam kembali

Sayang
Aku disini setia menggenggem erat janjimu
Dengan kasih sayangmu masih di hatiku
Hingga aku mati

Sayang
Sungguh aku rindu kasihmu
Sungguh aku rindu gelak tawamu
Sungguh aku rindu senyuman mekar dibibirmu

Sayang
Aku sepi tanpamu
Aku hilang arah tuju
Aku ingin selalu di dakapmu

Sayang
Bila aku berlalu pergi
Usahlah kau ingati aku lagi
Biarlah aku berkubu bersama cinta kita yang lalu <3
♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Saturday, 10 March 2012

hati..sering mentafsir rasa
rasa yang sukar di lafazkan
hanya mampu untuk dirasai

bibir...hanya mampu berpaling tadah
biarpun hati terluka
dia setia memberi senyuman tanpa mekar

cinta..biarpun sukar untuk di rangkul
dia masih jua hadir
hadir mewarnai kehidupan


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Saturday, 14 January 2012

Aku ingin dicinta
aku ingin disayangi
namun cinta yang mula di dekati
kini belalu pergi

Aku sebak
perit menahan pilu
pilu yang membuat aku buntu
mencari dirimu untuk mengubati hatiku

Ku hanya ingin kamu sayang
ku harap kau mengerti
kerana ungkapanku ini bukan sengaja aku ungkapkan
namun ianya tulus dari dasar hatiku
yang selalu mencintaimu sayang


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

Friday, 13 January 2012

Haruskah aku merindumu
Dan hanya dapat menanti dirimu
Ataukah ini hanya mainan perasaan
Yang menyulubungi hati ketika aku jatuh cinta

Dalam kesamaran
Aku cuba mencari cintamu
Sungguh aku sayang
Sungguh aku cinta
Sungguh aku rindu
Namun aku buntu
Apa yang harus aku lakukan
Untuk mencari cintamu
Betapa sukarnya aku untuk menggegam erat tanganmu
Dan memancarkan cahaya cinta bersama
Agar diriku terbang bersama sayap cintamu yang suci menuju cahaya kebahagiaan

Tetapi sayang
Dirimu hanyut di bawa ombak cinta bersama dirinya
Namun itu tidak membataskan
Diriku untuk mengejar bayang wajahmu
Hatiku untuk merinduimu
Bibirku untuk menyeru namamu
Biarpun aku terseksa demi
Pertahankan cinta dan kasih sayang
Yang enggan aku tegangkan dan
Enggan aku leraikan
Aku sanggup
Walaupun kau menjauh dariku
Aku masih sayang padamu
Kerana kau cinta sejatiku sayang....






♥ Thanks kerana sudi membaca ♥