Dear my future husband you are nothing for me but you are everything for me ♥

Saturday 2 June 2012

Aku sendirian di halaman rumahku.Fikiranku pula tidak pernah melayarkan fantasinya.Aku terbuai dengan kicauan burung menyanyi merdu dan hebusan angin yg mendamaikan hatiku.Aku menanti si dia yang tidak menampakkan diri .Tiba-tiba aku tersedar ke alam yang nyata, kelihatan susuk tubuh yang amat ku kenali iaitu Hariz Daniel,aku terpana melihat baris senyumannya hingga aku kembali ke alam fantasi.Aku tidak sedar pada masa yang sama Niel sedang menatap wajahku kerana aku begitu asyik menatap wajah.Aku rindu akan wajah itu.

"Arisha Sofia..ape yang di menungkan tu? sampai saya yang besar ni dekat depan awak pon awak tak nampak ye?" dia menyapaku dengan manja.Alahai..hensemnye dia,ni yang buat aku lagi lemah ni.Aku hanya berbicara dalam hati.'' Hehe! Assalamualaikum NIel.Sorry la Aris tak perasan tadi.Terkesima tengok arjuna tiba-tiba muncul dekat depan Aris ni"aku melemparkan senyuman lebar."Niel pun nampak bidadari tadi,Niel rindu pada bidadari tu..Aris ade nampak tak bidadari dekat sini tadi?''.Redup matanya menatap aku sambil tersenyum.

"Niel! tengok sana tu!! Aunt panggil...".Aku bingkas bangun dan berlari menuju ke arah sawah yang terbentang luas.Niel mengalih pandangannya ke arah rumah namun tiada sesiapa disitu,lalu dia menghalakan pandangannya kepadaku.Kelihatan aku sedang berlari anak sambil melambai kearahnya."Aris!!!!!! tengok de..pan......."."Argghhh tolong Arish!!tolong Arish,Niel!!!!!!''.Aku terjerit kuat apabila aku terjatuh ke dalam sawah.Niel pula ketawa berdekah-dekah menuju kearahku.Setibanya Niel di tepi sawah dia mengulurkan tangannya untuk membantu ku ,namun otakku sendang berfikir untuk mengenakan Niel yang telah mentertawakan aku,lalu aku rentap tangannya membuat dia turut sama jatuh ke dalam sawah."Arish!! apa balas dendam ya? nah ambil ni" Niel melumur lumpur di wajahku.Aku pon turut membalas tindakannya.Akhirnya kami berdua mandi lumpur pada hari itu.

Terkadang pabila aku mengingati saat aku bersamanya membuat aku tersenyum sendiri,sayangnya dia telah terbunuh dalam perjalanan pulang ke rumah halamannya pada 3 tahun yang lepas.Ingin saja aku lupakan kisah hitam yang menghantui diriku ini namun aku tak mampu.

kini..

Hanya gerimis hujan menemani hari-hariku.Titis demi titis menusuk ke jiwaku.Begitu sakit aku rasakan.Masih adakah ruang untukku bersamamu?Atau hanya bayangan yang merelakan itu terjadi.Pernahkah kau mengetahui hatiku sering memanggilmu untuk sentiasa dekat disampingku?.

Terkadang aku menyesal membiarkan kau berlalu meninggalkan ku sendiri.Aku sepi.Sepi tanpa gurauanmu yang sentiasa bermain di fikiranku namun sayangnya kini hanya fantasi.Sungguh aku tak sanggup menahan tangisku dari terus gugur kerana aku sangat merinduimu.Entah sampai kapan aku harus begini.



♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

No comments:

Post a Comment