Dear my future husband you are nothing for me but you are everything for me ♥

Sunday 25 December 2011

HANYA PADAMU

Pada pandangan permataku aku terlihat senyuman manis dibibirmu
Aku ingin terus mendekatimu hingga aku mendapatkanmu
Walau kau jauh dariku ku sanggup mengejarmu hingga ke bintang kejora
Asalkan ku temui cintamu disana ianya demi kamu ♥



Itulah luahan hatiku yang dapat aku coretkan di dalam diariku.Aku suka dia tetapi aku hanya perempuan biasa yang hanya mampu memendam rasa tanpa ingin meluahkan rasa kerana aku tidak berkuasa untuk menggungkap kata cinta.



Suatu hari aku bertemu dengannya di kelas tambahan dia begitu kacak mengayakan t-shirt polo merah jambu dan seluar jeans levis ,aku terpesona dengan kekacakkannya.Aku tidak sedar sekujur tubuh yang mendekatiku namanya ialah Syafiq Danial Haziq jejaka yang selalu aku puja,satu-satunya jejaka yang ku cintai.Aku tidak tahu perasaanya terhadap diriku namun aku terima seadanya jika dia tidak menyanyangiku.



"Hey fiy kau berangan apa tu tak ajak aku sekali?Ke kau terkejut tengok aku ni hensem sangat?"."adoii kau ni fiq aku terkejut tau nasib la muka kau hensem kalau macam hantu tak ke mati terkejut aku dekat sini fiq".Sebenarnya fiq ni kawan baik aku.Aku sendiri tak tahu sampai bila aku menunggu si fiq ni apa-apa sekali pun terjadi hanya dia memikat hati aku.Fiy sabar fiy sabar separuh dari iman tapi aku bukan nak cerita pasal ni aku nak cerita selepas 3 bulan .



Selepas 3 bulan.



Masa berganti masa aku pun dah kapel dengan fiq aku tak sangka dia memerhatikanku setiap masa untuk mencari peluang melafaskan cintanya.Jadi tidaklah rugi aku menanti dia sekian lama,kini dia berada di genggamanku.Hatiku berdetak riang pabila ingin bertemu dengannya namun kebahagiaanku mulai hancur berkecai pabila tarikh kelahiranku menjadi tarikh hitam dalam hidupku.Majlis kelahiranku menjadi hari yang amat memeritkan untuk ku rasakan kerana aku kehilangan fiq,Fiq terkorban dalam kemalangan dan dia mengalami kecederaan parah dalam perjalanan ke hospital dia menghempus nafas terakhirnya,Dia tidak sempat menghadiri majlis kelahiranku dan dijumpai teddy bear yang berlumuran darah di kawasan kejadian.Air mataku menitis pelahan dan ia semakin deras pabila aku terbayang raut wajahnya yang tersenyum manis sambil mengucapkan selamat tinggal sayang.



Biarpun kau telah berlalu pergi sayang
Aku tetap akan menyanyangimu
Akan ku pinta terhadap Ilahi
Agar kau dilindungi dengan rahmatnya



Aku sedar bahwa tangisanku tiada membawa makna
Ia hanya dapat menguatkan hatiku
Tetapi untukmu hanya menyeksakan dirimu di alam sana
Aku akan cuba melupaimu walapun ia sukar



Hanya padamu ku meluahkan rasa
Hanya padamu yang ku cinta
Hanya padamu yang ku puja
Hanya padamu sayang


♥ Thanks kerana sudi membaca ♥

No comments:

Post a Comment